31-07-2017 Schönau bezoeken

Op 30 juli 2017, zijn wij (een dag eerder dan gepland :)!) op vakantie gegaan. De planning was tot en met vrijdag 4 augustus naar Camping Haide te gaan tussen Neckargemünd en Heidelberg te gaan. Ik, samen met mijn ouders en broertje, hebben hier zo als gewoonlijk weer erg genoten. Het is de derde keer dat we gestaan hebben. Maar des ondanks, hebben we weer nieuwe dorpjes, steden en plekjes in de omgeving gevonden. Zo ook Schönau. Schönau is een rustig dorpje, gelegen aan het bos. Omdat hier een rondje geocaches ligt, waar ik samen met mijn ouders en broertje graag aan doe, zijn we die daar in het bos gaan zoeken. Bij de eerste dachten we al dat het mis ging, wij maar zoeken en zoeken, maar helaas niet kunnen vinden. Nu ja, dan gaan we eens bij de volgende zoeken. Gelukkig hebben we die wel kunnen vinden. De weg hier naar toe was erg leuk om te zien. Kleine watervalletjes, (ik denk) een reünie is van een kasteel (want in deze omgeving staat het vol met reünie’s) en (als je het nog niet helemaal gewend bent) steile stukjes omhoog.

Maar toch waren we voor mijn gevoel toch zo bij de geocache! En deze hadden we gelukkig zo gevonden. Helaas was het ondertussen ook gaan regen, flitsen en onweren. Maar we zaten inmiddels wat dieper in het bos, dus we besloten om via 2 geocaches terug te gaan naar de uitgang van het bos te gaan. Onderweg naar de uitgang van het bos gingen we gelukkig al wat meer naar beneden. Wat ik altijd toch wel iets fijner vind om lekker te lopen. De 2 geocaches waren zo gevonden. En bij de uitgang van het bos kwamen we dit mooie uitzicht tegen.

Nu moesten we het van ons richting gevoel hebben om terug te lopen naar de auto. Dit is ons gelukt in een keer! Onderweg kwamen we nog een supermarkt tegen. Nu hadden we nog het een ander nodig omdat we dit thuis waren vergeten, en konden we daar gelukkig alles vinden wat we nodig hadden. Dat waren een teiltje en drinken (of tenminste, dat hadden we niet genoeg mee genomen). En vaak nemen we dan ook nog wat plaatselijke mee van uit het land en de regio waar we dan zijn, die we niet in Nederland hebben, dat zijn dan wat biertjes, voor mijn vader die bier etiketten spaart, chipie’s en koekjes.

Kopen jullie ook altijd plaatselijk dingetjes die niet in Nederland kan krijgen?